Sudut Iklan

Wednesday 16 September 2015

Hari Wukuf jatuh pada 23 September


15 September 2015 2:01 AM

SEPANG 14 Sept. – Pada tahun ini, Hari Arafah atau Hari Wukuf yang merupakan kemuncak ibadah haji ditetapkan pada 23 September atau bersamaan 9 Zulhiljjah.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, Kerajaan Arab Saudi mengumumkan tarikh tersebut selepas 1 Zulhijjah di negaranya adalah jatuh pada esok.

“Dengan pengumuman itu, semua jemaah haji dari seluruh dunia termasuk Malaysia akan berkumpul di Arafah untuk menjalani ibadah kemuncak haji.

“Tabung Haji telah melakukan persiapan supaya perjalanan jemaah haji Malaysia bagi melaksanakan ibadah wukuf berjalan lancar,” katanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar sebelum berlepas ke Arab Saudi bagi menguruskan jenazah jemaah haji Malaysia yang terkorban dalam kejadian tren tumbang di Masjidilharam, Mekah, Jumaat lalu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/hari-wukuf-jatuh-pada-23-september-1.136111#sthash.42UAjUbV.dpuf

No comments:

Post a Comment